I think I'm in love

Innan jag inleder berättelsen om vår resa vill jag bara framföra två synpunkter. För det första vill jag påpeka att läkare är både snälla och elaka på en och samma gång. För det andra tycker jag att det är idiotiskt av körskolan att stänga just den tid då jag ska dit.

Nog om min tragiska dag. Här kommer skildringen av vår resa.
Torsdag (24/7): Natten till torsdagen hade jag tänkt få så mycket sömn som möjligt och planerade att gå till sängs redan vid tio. Den planen sprack efter några timmar, och först klockan tre hamnade jag i sängen. Turligt nog orkade jag ändå att gå upp så att vi hade lämnat Jönköping vid åtta, precis som planerat. Efter någon timme stannade vi till för frukost och sedan fortsatte vi resan genom sträckkörning ner till Lund. Väl framme promenerade vi runt i det område där jag tidigare bodde och pratade gamla minnen. Därefter åkte vi in till sta'n för lunch. Jag hittade världens sötaste affär som jag dagligen kommer att bo i om något/några år då jag lever nere i Lund igen. Vi gick även in i domkyrkan som var något av det mäktigaste mina ögon någonsin har skådat. Nu vet jag verkligen var jag ska gifta mig. Från Lund tog vi bilen till Malmö för att installera oss på hotellet och göra oss iordning för en utekväll. Vi åt världen godaste mat och bekantade oss med en underbart mysig stad. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är Lund eller Malmö som kammar hem första priset. Jag får helt enkelt bo in mig i båda städerna för att kunna komma med ett uttalande.
Fredag (25/7): Underbar frukost på hotellet och direkt iväg till stationen för att fixa tågbiljetter till vårt kära grannland Danmark. Där strosade vi omkring på Ströget och lekte "Anders med älgen uppkörd där bak". Vi såg hur häftiga människor som helst, bland annat sådana som leker statyer tills de får en peng som blåser liv i kroppen. Dessutom såg vi gatumusikanterna nummer ett. Jag tror ärligt talat inte att man kan vara mycket bättre än vad de var. Jag ska till och med leta efter en skiva med dem på Internet. I övrigt åkte vi båt, shoppade, åt jättegod glass och väldigt mycket mer. Det är så svårt att få ner en hel dag i bloggen, men vi hade det i alla fall väldigt bra. När vi sedan var tillbaka i Malmö tog vi en tur i vimlet och åt "äckelringar".
Lördag (26/7): Efter en ljuvlig, men relativt stimmig frukost tog vi vårt pick och pack och gick. All packning åkte in i bagaget och sedan väntade en dag i själva Malmö. Vi delade upp oss mellan sta'n och museum, och jag styrde direkt stegen mot Lagerhaus. Haha, jag har nog aldrig sett en sådan stor kasse tidigare. Tur att man har bärhjälp i sådana lägen. Sedan gick vi in på Zara, och jag föll pladask. Jag blev förälskad i både butiken och kläderna. Det jag fick med mig hem därifrån är helt klart några av årets bästa köp. Därefter gick vi vidare från affär till affär, innan vi mötte upp övriga för en fika. Efter det blev det mer shopping och sedan åt vi en gudomlig avslutningsmåltid. Som final på hela resan åkte vi till en utsiktsplats och spanade in bron. Det var en av de läckraste vyerna någonsin.

That's it. Bilder kommer så fort jag har lagt in dem i datorn. Nu ska jag försöka mig på städning samt påbörja en artikel, innan det dags för fest.

/S


Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Men hjärtat :') Du anar inte hur glad du precis gjorde mig!

2008-08-01 @ 22:49:51
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Men lillan! Nu känner jag mig nästan skyldig, för du missade något stort : )



Du skall dock veta en sak! Jag är en helt vanlig tjej, en BLYG tjej dessutom, som aldrig ser mig själv som "stor" eller "större än någon annan". Jag ser inte heller min blogg som stor, och blir lika chockad varje gång någon kallar mig "känd bloggerska".



För mig är det otroligt stort, att någon kallar mig förebild. TACK <3

2008-08-01 @ 23:35:53
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Du stör inte : )

Och nästa gång du är ledsen, skriv till mig! Jag har varit där själv. Jag har känt känslan av att inte vilja finnas, men jag tog lärdom av det och befinner mig nu där jag är idag. Jag insåg att livet är för värdefullt för att göra slut på det. Man skall ju vara död för alltid sedan : )

2008-08-01 @ 23:55:19
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Sådär får du absolut inte tänka!

Vill du prata, säg till!

2008-08-02 @ 00:03:37
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Ta min MSN : ) (Den står där uppe) Är inte inne just nu dock : )

2008-08-02 @ 00:14:05
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Ta min MSN : ) (Den står där uppe) Är inte inne just nu dock : )

2008-08-02 @ 00:15:00
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Inget att tacka för : ) Och ang. vännerna så vet jag väl inte.. Får ofta höra saker som jag kan göra bättre liksom : ) Lite för ofta kanske..

2008-08-02 @ 00:18:32
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Då kan du se mig som en vän : )

2008-08-02 @ 00:23:54
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Ingen kan tvinga mig till någonting! Jag säger inte saker om jag verkligen inte menar det : )

2008-08-02 @ 00:32:44
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Tack själv : )

2008-08-02 @ 00:38:12
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Klart jag har : )

2008-08-02 @ 00:44:17
URL: http://lindaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0