Hosta aldrig med vätska i mun!

Här sitter jag och har en mysig stund med en kopp te då jag helt plötsligt får en hostattack och börjar frusta te över både skärm och tangentbord. Med ens är hela den småputtriga stämningen borta. Men men, är man förkyld så är man.

Idag har jag varit och badat på ett tempererat utomhusbad samt i stadens kallaste sjö, Vättern. Eller ja, den brukar i alla fall vara kall. Har även tagit ett kvällsdopp i vår sjö.

Imorgon ska jag först till läkaren och därefter står powerwalking, körskolan, städning, artikelskrivning och fest på schemat. Jag tror även att jag ska försöka publicera mitt omtalade "reseinlägg" någon gång under morgondagen. Fast jag vågar inte lova något med tanke på att jag har ganska mycket att göra.

Nu ska jag duscha i "after sun-kräm". Min näsa svider så sjukt mycket och delar av min kropp är tusen gånger rödare än vad kräftor är.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0